Plenerowe przyjęcie urodzinowe Twojej pociechy w 10 krokach
Lato to wspaniały okres, który wykorzystujemy m.in. na organizowanie wszelkiego rodzaju imprez plenerowych - niezależnie od tego, czy jest to zwyczajne spotkanie rodzinne skupione na grillowaniu, czy raczej kameralna wizyta kilku bliskich przyjaciół. Prawdziwe przyjęcie jednak będziemy mogli zorganizować podczas urodzin naszej pociechy. Jeżeli tak się zdarzyło, że obchodzi ona je właśnie w tym sezonie, to powinniśmy wykorzystać możliwości. Zróbmy zatem wszystko, co w naszej mocy, aby zapewnić maluchowi doskonałe wrażenia oraz wspomnienia z takiej imprezy. Przyjęcie zorganizowane w ogródku, działce czy parku będzie niezapomnianym przeżyciem nie tylko dla solenizanta, lecz również dla zaproszonych gości, którzy będą mieli okazje wyszaleć się za wszystkie czasy. Aby jednak przygotować się do takiego przedsięwzięcia, musimy wszystko odpowiednio rozplanować. Przygotować przestrzeń, zastanowić się nad doborem potraw i atrakcji. Jak się za to wszystko zabrać? Śpieszymy z pomocą.
1. Zapytaj swoje dziecko
Wielu rodziców bierze się za planowanie przyjęcia urodzinowego swojej pociechy bez rozmowy z nią. W ferworze obowiązków oraz goniącego czasu zdarza nam się zapomnieć, że to przecież maluszek ma się czuć dobrze, a nie my. Pierwszą rzeczą, jaką należy zrobić, to porozmawiać z maluchem, w jakim klimacie chciałby imprezę. Oczywiście entuzjasta przygód superbohaterów na pewno wskaże motyw ratowania świata, czytelnik książeczek o piratach będzie chciał zabawę na korsarskim okręcie, a mała księżniczka – na bajkowym dworze. Zdarzają się jednak sytuacje, kiedy pociecha zaskoczy nas swoim podejściem do własnych urodzin, dlatego taka krótka konsultacja bez dwóch zdań pozwoli nam nabrać nieco szerszego spojrzenia na organizowane przyjęcie.
2. Podziel się obowiązkami
Kiedy spojrzymy na ogrom obowiązków, jakie na nas czekają, łatwo stracić zapał. Na szczęście jest bardzo prosty sposób na rozwiązanie tego problemu. Wystarczy się podzielić ze swoim partnerem lub partnerką w taki sposób, aby każdy miał podobną liczbę spraw do załatwienia. Podział może być oparty również o czasochłonność lub stopień trudności obowiązków. Osoba dysponująca większą ilością czasu może zająć się realizacją bardziej skomplikowanych elementów planu. Tym sposobem zoptymalizujemy nasze działania i każdy z rodziców będzie miał na głowie nieco inne zobowiązania. Taki system pozwoli nam zaoszczędzić dużo czasu i nawet jeśli zajmiemy się organizacją kilka dni przed przyjęciem, to bez trudu się wyrobimy.
3. Pogoda
Na pogodę oczywiście wpływu nie mamy, warto jednak spojrzeć na prognozę, aby ewentualnie wiedzieć, czego możemy się spodziewać. Nawet seria lipcowych upałów może zostać gwałtownie przerwana silną ulewą. Aby być pewnym, że niesprzyjające warunki pogodowe nie zniweczą naszych planów, warto wyposażyć się w kilka większych parasolów ogrodowych lub zorganizować innego rodzaju zadaszenia. Kiedy natomiast takie doraźne rozwiązania nie zdadzą egzaminu, to powinniśmy móc w kilka chwil przenieść zabawę do salonu. Żeby ułatwić sobie taką szybką zmianę przestrzeni, zadbajmy także o odpowiednie przygotowanie pokoju. Warto już wcześniej rozstawić stół, który nakryjemy gościom. Dzięki temu nie będziemy tracić czasu już podczas imprezy.
4. Posiłki
Posiłki, przekąski na ciepło, na zimno, przystawki… Jak zacznie się myśleć o konieczności znalezienia przepisów na potrawy odpowiadające tematyce przyjęcia, to można spędzić wiele godzin tylko na tej jednej czynności. A jeszcze znaleźć takie, które rzeczywiście są w zakresie naszych możliwości… Jest to zdecydowanie nieefektywny wysiłek. Wystarczy podejść do tego zagadnienia nieco bardziej kreatywnie. Możemy przecież podać znane i lubiane przez wszystkie maluchy posiłki i nadać im zabawne nazwy korespondujące z profilem zabawy. Nic nie stoi także na przeszkodzie, aby je ucharakteryzować w charakterystyczny sposób. Takie rozwiązanie pozwoli nam nie tylko zaoszczędzić czas na szukaniu przepisów, lecz także nie będziemy musieli się martwić o to, czy dzieciakom będzie smakowało. Wystarczy postawić na znane i lubiane potrawy, jak np. pizza, której nadamy specjalną nazwę, lub ułożymy kawałki w niebanalny sposób. I już najmłodsi będą usatysfakcjonowani. Możemy też urozmaicić posiłki, wybierając ciekawe talerzyki dla dzieci z wizerunkiem zabawnych postaci. Strzałem w dziesiątkę będzie taka zastawa, która także wpisze się w tematykę przyjęcia. Zatem wszelkiego rodzaju motywy z superbohaterami, piratami czy księżniczkami na pewno przysłużą się ogólnemu klimatowi przyjęcia.
5. Wystrój
Kiedy organizujemy przyjęcie w plenerze, to ustrojenie przestrzeni może być nie lada wyzwaniem. Od czego jednak mamy naszą kreatywność? Oczywiście dobór wystroju jest ściśle uzależniony od tematyki przyjęcia, lecz z pewnością uda nam się zorganizować każdą imprezę przy wykorzystaniu tego, co już mamy w domu. Przyjacielem każdego organizatora przyjęcia urodzinowego są kolorowe kartki, tasiemki i klej. Dzięki takim prostym akcesoriom można diametralnie zmienić kolorystykę panującą w obrębie przestrzeni imprezowej. Jeżeli dysponujemy projektorem, to świetnym pomysłem będzie wyświetlanie obrazków kojarzących się z motywem przewodnim na jednej ze ścian lub zawieszonym ekranie. Kiedy będziemy potrzebowali budowli, to możemy wykorzystać zebrane w domu poduszki i koc lub ręczniki. Nie potrzebujemy żadnych kosztownych rozwiązań, pamiętajmy, że dla dzieciaków liczy się przede wszystkim coś, co rozbudzi ich niesamowitą wyobraźnię. Kilka poduszek ułożonych w piramidę i przykrytych beżowym kocem w mig przeniesie najmłodszych do piaszczystego Egiptu, a kolorowe kartki ułożone w odpowiedniej kolejności – do tęczowego królestwa.
6. Kubeczki z napojami
Najmłodsi podczas swoich zabaw nieraz się zmęczą i będą potrzebowali kilku łyków pysznego napoju. Oczywiście dobór picia jest tutaj całkowicie dowolny, o ile naturalnie będzie zróżnicowany. Kluczem do sukcesu będą kubki jednorazowe dla dzieci. Dzięki nim maluchy będą mogły szybko kontynuować zabawę bez obawy, że zbiją szklankę i zrobią sobie krzywdę. Takie jednorazówki są też dużo lżejsze. Dzieci bez problemu je uniosą i nie będą miały trudności z bieganiem z nimi. A po opróżnieniu kilkunastu z nich, będzie można ułożyć je na stole w charakterystyczną kubeczkową piramidę i rzucać w nią na punkty. Taka dodatkowa atrakcja bez dwóch zdań urozmaici przyjęci i pozwoli maluchom nacieszyć się nadprogramową aktywnością. Pamiętajmy, że kiedy organizujemy imprezę dla maluchów, to nie ma co liczyć na to, że pokornie będą one siedziały przy stole i sączyły sok. Żywiołowość i gwałtowność najmłodszych to sposób na spożytkowanie energii, którą w sobie gromadzą, nie ma więc sensu tworzenie takich sztucznych sytuacji. Lepiej wyjdziemy, jeśli pozwolimy im bez żadnego skrępowania bawić się tak, jak one sobie tego życzą. A rozlany sok jest dużo mniejszym problemem, niż zbita szklanka – dlatego jednorazowe kubeczki będą strzałem w dziesiątkę.
7. Atrakcje i zabawy
Tutaj w zasadzie nie musimy się niczym ograniczać. Ważne, żeby dobór zabaw był w klimacie całego przyjęcia. Czy będzie to abordaż na statek przeciwnika, czy bajkowa herbatka z bajkowymi stworzeniami – to już zależy od nas. Warto jednak zawsze postawić na uniwersalne zabawy, które sprawdzają się za każdym razem, niezależnie od tematyki imprezy. Ostatnim krzykiem mody jest np. piniata. Ta interesująca zabawka wywodzi się co prawda z latynoskich obrzędów bożonarodzeniowych, ale dzięki obecności w zachodniej popkulturze jest już całkiem dobrze kojarzona jako akcesorium urodzinowe. Atrakcja polega na zawieszeniu papierowej kukiełki na wysokości głowy malucha i zawiązaniu mu oczu. Dziecko następnie otrzymuje lekką plastikową pałkę, którą musi trafić w piniatę. Ta w końcu się rozpadnie, a z jej wnętrza wypadnie ogromna liczba łakoci i słodkości. Dzieci uwielbiają słodycze, więc takie rozwiązanie na pewno będzie dla nich fantastyczną rozrywką. Pamiętajmy tylko, żeby zorganizować taką zabawę już po obiedzie, w okolicach deseru – inaczej najmłodsi nie będą chcieli jeść głównego dania.
8. Dekoracje
Kreatywne wykorzystanie dekoracji oraz ozdób pozwoli maluchom poczuć prawdziwego ducha imprezy. Właśnie dlatego warto postawić na baloniki, toppery, świeczki czy inne dekoracje utrzymane w estetyce całego przyjęcia. Pamiętajmy też oczywiście o charakterystycznych papierowych czapeczkach. Jeżeli postawimy na nieco trwalsze rozwiązania, to możemy być pewni, że najmłodsi chętnie zachowają je w formie wspaniałej pamiątki. Warto też zastanowić się nad ścianką do robienia zdjęć ze specjalnymi akcesoriami do przebrania się. Tym sposobem maluchy zyskają kolejną możliwość uwiecznienia wspaniałej imprezy, no i zyskają okazję do ubrania zabawnego kapelusza lub maski. Wszystko naturalnie zależy od dostępnego miejsca, jeśli dysponujemy zaledwie niewielkim ogródkiem, to lepiej sobie taką ściankę odpuścić.
9. Muzyka
Nie ma przyjęcia bez muzyki. Na szczęście przy standardach dzisiejszej technologii, nie będziemy musieli wynajmować kosztownego nagłośnienia. Wystarczy jedynie komputer i trochę lepsze głośniki, które z pewnością mamy w domu – na stałe podłączone do kina domowego czy laptopa. Weźmy zatem je na zewnątrz, podłączmy do jednego z urządzeń i puszczajmy taką muzykę, jaka najlepiej wpisze się w nastrój zabawy. Nie zapominajmy też o tym, że muzyka może być także elementem zabawy. Każdy chyba zna grę w gorące krzesła polegającej na tańczeniu przy ułożonych w krąg krzesełkach i siadaniu na nich, kiedy muzyka cichnie. Haczyk polega na liczbie krzeseł o jeden mniejszej od liczby graczy. Po każdej rundzie wyciągamy z okręgu jedno krzesełko. Gracz, który zajmie ostatnie krzesełko – wygrywa.
10. Bezpieczeństwo przede wszystkim
Przewrotnie umieszczone na ostatnim miejscu bezpieczeństwo to element zabawy, o którym musimy pamiętać na każdym etapie jej przygotowywania. Dlatego przy posiłkach dbajmy o to, aby sztućce dla dzieci były drewniane, dzięki czemu maluchy nie zrobią sobie krzywdy. Podczas podłączania wszystkich sprzętów elektronicznych do prądu zwróćmy uwagę, aby kable nie ciągnęły się przez środek przestrzeni wydzielonej na zabawę dla dzieci. Organizując i zapraszając najmłodszych do zabawy, nie spuszczajmy ich z oka. Na przyjęciu oczywiście trzeba się bawić, ale każda zabawa musi być dostosowana do wieku i możliwości uczestników. Jako rodzice solenizanta nie możemy dopuścić, aby maluchy zrobiły sobie krzywdę. Dlatego kierujmy się zawsze zdrowym rozsądkiem i nie zapominajmy o nadzorze zabaw najmłodszych. A wtedy na pewno wszystko będzie w porządku.
Zostaw komentarz Anuluj odpowiedź